Det er i praksis 2 typer ladekabler en elbileier må forholde seg til.
Mode 3 kabler er en passiv kabel med Type 2 plugg som går mot en ladestasjon og enten type 1 eller Type 2 plug som passer i bilen.
Passer pluggene skal bilen kunne lade, men ladehastigheten vil alltid være begrenset av det svakeste leddet. Disse kablene leveres i lengder opp til 12m i 2m intervaller. I 1 eller 3 fase og 16 og 32A varianter. 16A variantene er egentlig bygget for å håndtere 20A og vil dermed kunne lade en bil med enfase 4,6 kW og 3 fase med 13,8kW.
Mode 2 er ladekabler kjennetegnes med en "kladd" på selve kabelen. Denne inneholder styreelektronikk som regulerer bilens lader og bryter strømmen ved feil, og etter endt lading.. Slike kabler følger gjerne med bilen og brukes mot et vanlig stikk på veggen. Kablene som følger med bilene begrenser ofte ladingen til 10A. Vi tilbyr justerbare ladekabler både på inntil 10A og i 16 og 32A varianter. Mode 2 kabler skal i utgangspunktet kun brukes unntaksvis og betegnes derfor gjerne som nødladekabler.
Adaptorer og skjøteledninger er ikke tillatt brukt i Norge. Vi fører disse likevel da de har sin funksjon.
Adaptorkabler i alle varianter
6m 3,6 kW åpen ende Delphi kabel med T2 plugg
6m 16A T2-T1 TPU mode 3 kabel
Besen Type 1 til Type 2 adapter er en fast overgang fra type 1 til type 2
Mode 3 til mode 1 adaptor med lås for ladestasjoner uten fast kabel.
Kort 16A/3,6 kW mode 3 T2 til T2 spiralkabel som kan strekkes ut 2-3m
6m 1 fase 32A Mode 3 type 2 til type 2 Duosida TPU ladekabel
10m T2-T2 7,4kW Blueline mode 3 kabel
3 fase 2,5 m 11 kW mode 3 kabel med Tesla knapp
6-10-16A ladekladd med display
Accelev 16A/3,6 kW smart ladekladd med T2 plugg