Tjenester


Innhold :





Vannservice på batteriets premissers:


Think og PSA bilene har et NiCd batteri på mellom 96 og 135 individuelle celler. Bilen har ingen systemer for direkte måling av nivået av elektrolytten i cellene , og forsøker i stedet å kalkulere behovet for vannservice ut fra antall timer batteriet har blitt overladet. På alt for mange biler her dette vist seg å stemme dårlig med reelt forbruk. Spesielt Think har bommet mye på sitt pre-programmerte serviceintervall som de har satt til 1050 Ahr overlading. Det har vist seg at 500 Ahr overlading er et mer korrekt tall, selv om behovet kan variere fra 300 Ahr til nesten 1500 Ahr overlading. Av denne grunn måles vi alltid mengden vann som går på ved hver service, og bruker dette til å anbefale neste vannservice. Før vann kan fylles, må batteriet gjennom en egen type opplading, som øker veske nivået i cellene. Bilen har pre programmerte programmer for dette og som vi bruker, men  vi avslutter prosessen når vi ser at batteriet er oppladet nok og varm nok til at vann kan fylles. Ofte sparer vi på denne måten batteriet for 30 Ahr med unødvendig "koking", men har også vært nødt til å starte ny original sekvens eller bruke ekstern lader på enkelte  batteripakker for å klargjøre batteriet for vannfylling.

Vannservice inkluderer gjennomgang av bilens øvrige vitale funksjoner i.h.h.t en sjekkliste. Motor, 12V system, feilmeldinger, gir, bremser, og dekk sjekkes, og kunden gis beskjed om noe trenger byttes, eller repareres.





thumb

thumb

Motorvask:

Motoren i klassiske Citroen og Peugeot er luftkjølt og bruker børster. Over tid medfører dette en del støv innimellom viklinger og børster, som kan føre til isolasjonsproblemer. Vi tar motorvask seriøst, og tar motoren ut av bilen, demonterer den og vasker vekk gammelt støv og skitt. Etter det tørkes den behørig, og viklingene blir lakkert med isolerende lakk. Lager og tetninger byttes og ved behov dreies kommutator, og børster blir byttet. Det utstedes en rapport som viser tilstanden før og etter motorvask.
En typisk motorvask kommer på like under 5000 kr

  Pris Kr5000.- NOK.




thumb

Litium ombygging:

Bildene viser eksempler på våre Litium løsninger for Think Classic og PSA

thumb thumb
thumb thumb





thumb

Tilhenger utleie:

Har du handlet Elbil men sliter med transport kan vi hjelpe med en lett og brukervennlig tilhenger. Den har egenvekt på 340 kg, og tillatt totalvekt på 1500 kg. Dette gjør tilhengeren kan være lovlig å bruke selv om du ikke har BE sertifikat!
 
Logg deg inn her: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Tilhengerkalkulator og sett inn din bil registrerings nr sammen med denne tilhengeren sitt nr: RV9845, samt type sertifikat du har. Da får du raskt svar på om du har lov å kjøre lasten din med denne hengeren.

Vi kan også hjelpe til med rimelig transport på vei mellom Stavanger og Oslo., og på båt mellom Stavanger og Bergen i samarbeid med Fjordline Cargo.